Dış Ticaret İstihbarat Merkezi Eğitimi 17-18 Haziran 2019 Tarihlerinde Odamızda Gerçekleşti

GMKA öncülüğünde Mersin Ticaret ve Sanayi Odası ile imzaladığımız protokol kapsamında, 17-18 Haziran tarihlerinde Saat: 09.15-16.30 arasında Balıkesir Sanayi Odası Konferans Salonunda "Yeni Nesil Dış Ticaret Uygulama Eğitimi" gerçekleşti.

GMKA öncülüğünde Mersin Ticaret ve Sanayi Odası ile imzaladığımız protokol kapsamında, 17-18 Haziran tarihlerinde Saat: 09.15-16.30 arasında Balıkesir Sanayi Odası Konferans Salonunda "Yeni Nesil Dış Ticaret Uygulama Eğitimi" gerçekleşti.

Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu,  GTİP Tespiti Dış ticarete konu ürünün Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu (GTİP) tespitinin nasıl yapılacağı, hangi çevrimiçi kaynakların kullanılabileceği ve aynı ürünü tanımlayabilen farklı GTİP’ler varsa nasıl tespit edilebileceği bilgisi katılımcılara uygulamalı olarak aktarıldı.
Hedef Pazar Araştırması Matrisi ve Hedef Pazar Tespiti Kriterleri Hedef Pazar araştırması matrisi, en az 15.000 ticaret verisini ülke bazında ve birbiriyle kıyaslayarak yorumlamamızı sağlayan dosyadır. Bu kapsamda matrisin bilgisayar ortamında hangi kaynakları kullanarak hazırlanacağı ve hedef pazar belirleme kriterlerinin neler olacağı konuları katılımcılarla uygulamalı olarak paylaşıldı. “Hedef Pazar Matrisi” dosyasının bilgisayar ortamında hazırlanmasının ardından, hedef pazar kriterlerinin eklenmesi ile matrisin yorumlanması aşamasına geçildi.
İkinci gün ise Potansiyel Müşteri Tespiti Belirlenen hedef pazarda potansiyel müşterilerin/tedarikçilerin bilgilerine erişim sağlamak üzere Standard Industrial Classification (SIC) kodu tespiti yapılacaktır. SIC kodu tespiti sonrasında belirlenen veya hedeflenen ülkelerdeki potansiyel müşterilerin firma bilgilerine erişim için kullanılan veri tabanları uygulamalı olarak incelendi. 
Bu başlık altındaki eğitim konuları aşağıdaki başlıklarda sıralandı.
  • SIC Tespiti
  • Firma Veri Tabanlarının İncelenmesi
  • Firma Bilgilerinin Raporlanması

TOPLANTI SUNUMU İÇİN TIKLAYINIZ